dijous, 26 d’abril del 2012

544. GOazen i Danvez Breizh exemples a imitar

GOazen és una experiència exportable i admirable. Significa “Hi anem” en basc...i tant què hi van!. El grup aplega ja 580 empreses d’Iparralde, el País Basc sota administració francesa. Aquestes empreses venen la marca “País Basc” en el sector turístic. Grups similars existeixen en el sector agroalimentari o la construcció. La fórmula és fàcil: vincular la cultura autòctona al progrés econòmic. L’origen de la fórmula el trobem a Bretanya. Allà va néixer Danvez Breizh/Produït en Bretagne el 1993. Des de crepes, sidra, Breizh Cola, llet, cerveses, pastissos... han aconseguit vendre Bretanya i fer-ne un producte d’èxit.
A Catalunya Nord s’ha fet un intent similar amb la cervesa Cap d’Ona i la Cola Catalana (que ven el grup Bonpreu) però d’impacte més limitat. En el sector agroalimentari existeix la XECNA que aconsegueix certa distribució en el grup Carrefour. De tota manera també és més limitada. Com és habitual al nostre país s’ha renunciat a l’auto organització per fer recaure la responsabilitat en el govern autonòmic.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada